Určitě se vám již stalo že na vytisknuté účtence není kód FIK (Fiskální identifikační kód), ale kód PKP (Podpisový kód poplatníka), který je složen z čísel, písmen i různých znaků a zabírá na účtence poměrně velkou plochu (tento kód má přes 300 znaků) a je generován automaticky pokladním zařízením.
... a co to znamená?
Tento kód vám vyjede např. při výpadku spojení, to znamená že nejste připojeni na internetu (chyba nemusí být jen na vaší straně), ale může to být i velmi pomalým připojením na internet a proto se vaše platba neodeslala na servery Finanční správy. Nebojte, i tato účtenka je správně a můžete ji předat zákazníkovi.
Jak se účtenka dopošle?
Toto záleží na vašem pokladním software, ale musí být odeslána nejpozději do 48 hodin na servery Finanční správy. U některých pokladen musíte platby odeslat ručně, u jiných jako je miniPOS se platba odešle automaticky ihned jak je obnoveno připojení na internet.
Co když mám špatné připojení na internet a není to má chyba?
Pokud podnikáte například na horách a není tam možnost připojení internetu, nebo je velmi špatný signál, může finanční úřad udělit výjimku a pak stačí když budete pracovat v Off-line režimu (na účtenku se bude tisknout kód PKP) a data odešlete jednou za pět dnů.
Na účtence máte kromě kódu FIK a PKP ještě BKP (Bezpečnostní kód poplatníka) - ten je vždy stejně dlouhý (má 40 znaků) a je na každé účtence.